Terápiák
Homloklebeny terápia
A homloklebeny
A homloklebeny agyunk azon része , ami felelős, többek között, a gondolkodás, a tervezés, a problémamegoldás, a beszéd, a csontvázizmok akaratlagos mozgatása, az érzelem és a személyiség bizonyos aspektusaiért, valamint a bejövő ingerek osztályozásáért. A homloklebeny fontos az akaratlagos mozgáshoz, a kifejező nyelvezethez és a magasabb szintű végrehajtó funkciók kezeléséhez.
A végrehajtó funkciók a viselkedés szervezéshez szükséges képességek, készségek összessége. Olyan képességhalmazhalmaz, mely a viselkedésünket meghatározza. Azt, hogy hogyan reagálunk egy helyzetre, miként viselkedünk társas kapcsolatainkban, hogyan vagyunk képesek tanulni vagy hogy hogyan menedzseljük az életünket. A viselkedésünk és gondolkodásunk összeszervezése, tanulásunk alapja.
Ezek a képességek/készségek: a figyelem, a tervezés, szervezés, motiváció, gátlás, monitorozás, munkamemória és döntés.
A homloklebeny terápia
A homloklebeny terápia a homloklebeny összeköttetéseit serkentő mozgásos terápia. Egyszerű mozgásmintákat kombinálunk össze. Többszintű feladatszervezés valósul meg. Begyakorolt mozgássorokat változtatunk, a téri síkok megváltoztatásával is. Összehangoljuk a mozgást a beszéddel.
A terápia hatására jelentősen javul a memória, a figyelmi fókusz, és a mozgás összerendezettsége. Fejlődik az egyensúly és a testi-lelki rugalmasság. A gondolkodási folyamat összetettsége megnő, fokozódik a kreativitás. Képesek leszünk gyorsabban, hatékonyabban változtatni és változni, igazodni a váratlan eseményekhez. Ez az idegrendszeri újra rendeződés segíthet abban, hogy a fent említett területek a lehető legharmonikusabban, optimálisan, nagy hatásfokkal működjenek, hozzásegítve az embert egy könnyebb, energetikusabb, sikeres élethez.
Kiknek ajánljuk?
- Olyan gyermekeknek, akik az alapozó terápiában rejlő megsegítési lehetőségeken már túlhaladtak, de további támogatásra, össszerendezésre van még szükségük.
- Olyan iskolás gyermekeknél segít, akiknek nem részképesség problémák miatt okoz gondot a tanulás, hanem a feladatok megtervezése, szervezése, korábbi ismeretekkel, tapasztalatokkal való összehasonlítás, több, automatikus tevékenység összehangolása, rugalmas, feladathoz adaptált gondolkodás hiánya nehezíti az előmenetelt.
- Kamaszoknál, a hormonális változások hatására, illetve a frontális lebeny érési folyamata miatt (ez a legkésőbb érő agyterület!) komoly nehézséget okoz a felvételire való felkészülés is. Ilyenkor a tantárgyi segítség mellett nagyon hasznos a homloklebeny terápia a koncentráció, tervezés-szervezés, valamint a megfelelő aktivitáshoz. A terápia hatására emelkedik az agy éberségi (arusal) szintje, ennek köszönhetően az információk felvétele, feldolgozása, felidézése is gyorsul.
- Időseknél a gyakorlatok a természetes demencia folyamatát lassítják.
- Felnőtteknek, akiknek a feladatok tervezésével, szervezésével van esetleg gondja, és szeretnének gyorsabbak, hatékonyabbak, kreatívabbak lenni.
- a korhatár 6-99 év.